ORANJE BITTER

ORANJE BITTER

Deze studiecase van het Grafisch Lyceum Utrecht heb ik in samenwerking met mijn studie partner David van Zijl uitgevoerd.

De vraag:
Breng Oranjebitter onder de aandacht bij alcohol drinkend Nederland waarbij het imago van ‘ouwelullen drankje’ verlegd wordt naar een origineel en jonger merk welke zich niet alleen focust op oranje aangelegenheden.

In de campagne hebben David en ik de diverse kanalen ingezet. Belangrijkste was de inzet van social media met ‘Winkstagram’. Mensen konden hun knip-oog selfie op Instagram zetten en daar prijzen mee winnen.

Na een uitgebreide analyse en onderzoek hebben we een concept gevormd welke aan het einde van de opdracht verkozen is tot beste concept.

Conceptverklaring
ONS GEHEIM, ONS Oranjebitter.
Het bijzondere aan Oranjebitter is dat het zijn heritage niet heeft losgelaten in al die jaren. Met al zijn karakteristieke eigenschappen is het een bijzonder product. En dat is juist ook de kracht ervan. Mensen zouden ook meer zichzelf moeten zijn. De eigenschappen die mensen juist zo bijzonder maken moeten gekoesterd worden en niet weggestopt worden. Je kwetsbaar opstellen en laten zien wie je bent maakt juist sterker. We willen dit gevoel oproepen bij de consument. Dit met ze delen. Alsof het ons geheim is.

Boodschap
Wees jezelf, en durf juist jouw kwetsbaarheid te tonen. We zijn allemaal een beetje gek. Met deze boodschap willen we sympathie opwekken bij de doelgroep. Willen we aan Oranjebitter een positief gevoel meegeven. ‘Ons geheim’ en daardoor ‘Ons Oranjebitter’.


Client          Grafisch Lyceum Utrecht – Studycase Oranje Bitter
Services     Concept, Illustration, Image, Graphic Design
Year            2014